גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות
כיתבו את האימייל שלכם לצורך שחזור הסיסמה
עגלת קניות
שם
מחיר
כמות
מחק
אשר ושלם

אקלום דגי מים מלוחים, אלמוגים וחסרי חוליות

אז לאחר שבחרתם את סוגי הדגים והתאמתם את האקווריום מבחינת הסוג, הגודל הציוד והחומרים לאקווריום, כל שנותר הוא להכניס את הדגים למשכנם החדש, אך צעד זה חייב להינקט במשנה זהירות.

תהליך ההתאקלמות של דגי נוי, חסרי חוליות ואלמוגים באקווריום חדש הוא קריטי. טרם הכנסתם, הם שוהים במים שונים מאלה הקיימים באקווריום, והמעבר בין טמפרטורות ורמות מליחות יכול להיות קטלני עבור היצורים החיים.

על המעבר מהשקית אל תוך מי האקווריום להיות איטי ומדוד כדי להרגיל את בעל החיים אל סביבתו החדשה. ביצוע כמה פעולות פשוטות – אך חשובות מאין כמוהן – יכול להיות כל ההבדל בין הלם קטלני לבין חיים ארוכים ומתגמלים עבור היצורים החיים.

מערכת טפטוף לדגים ולאלמוגים

  • יש לכבות את נורות האקווריום במהלך כמה שעות אחרי הכנסת בעלי החיים החדשים לאקווריום. אם יש ברשותכם כמה שקיות עם סוגים של בעלי חיים – דגים, חסרי חוליות ואלמוגים – מיינו אותם לפי קבוצות. חשוב לבצע את המיון הזה כי דגים מוחזקים במים שונים מאלה של אלמוגים וכיו"ב.
  • הציפו את השקיות הסגורות באקווריום כרבע שעה, עד שהמים בהן יגיעו לטמפרטורת מי האקווריום.
  • בשלב זה הציפו דלי סטרילי באקווריום ורוקנו לתוכו בעדינות את תוכן השקיות – בעלי החיים והמים בתוכן – עד שהדלי ישקע במעט. זכרו: אם יש ברשותכם כמה קבוצות שונות (דגים, חסרי חוליות ואלמוגים) רוקנו כל קבוצה אל דלי נפרד.
  • חברו צינורית קטנה בין מי האקווריום למים שבדליים ובאמצעות פעולת יניקה התחילו טפטוף של מי האקווריום אל הדלי, בקצב של 2-3 טיפות בשנייה. ניתן ליצור קשרים קטנים בצינורית שיעזרו לנטר את קצב הטפטוף.
  • בתום חצי שעה עד שעה, כמות המים בדליים אמורה להכפיל את עצמה.
  • לאחר ההכפלה, רוקנו חצי מכמות המים בדלי (לא אל האקווריום) והמשיכו בתהליך הטפטוף. חזרו על התהליך 2-3 פעמים ולאחר מכן השתמשו ברשת להכנסת בעלי החיים אל המים. עשו זאת בזהירות ובעדינות מרבית.
  • אם אתם מכניסים אלמוגים או שושנות ים אל מי האקווריום, השתמשו בכפפות גומי סטריליות למניעת תגובה אלרגיות לרעלנים שהם מפרישים.
  • מומלץ לבדוק: ציוד לאקווריום מים מלוחים.

מערכת טפטוף לחסרי חוליות

עקבו אחרי השלבים הראשונים של מערכת הטפטוף לדגים ולאלמוגים. שימו לב: אין צורך לחזור על תהליך הטפטוף בדלי יותר מפעם אחת כשמדובר בחסרי חוליות. מרגע שכמות המים בדלי הכפילה עצמה, פשוט הכניסו את חסרי החוליות, יחד עם המים המקוריים מהשקית, אל האקווריום.

התנהגות במהלך התאקלמות

פקחו על התהליך לכל אורכו ושימו לב להתנהגות בעלי החיים: רוב הדגים ינשמו בכבדות וירבצו בתחתית הכלי, חסרי חוליות יעמידו פני מתים בימים לאחר ההתאקלמות ושושנות מים ואלמוגים יתכווצו או יאבדו מצבעם. לאחר כמה ימים, המצב ישוב לקדמותו ובעלי החיים יהיו פעילים.