גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות
כיתבו את האימייל שלכם לצורך שחזור הסיסמה
עגלת קניות
שם
מחיר
כמות
מחק
אשר ושלם

חבילת תוספי מזון לדגים פאונדיישן ABC

גודל 100 מ"ל
מחיר₪ 104.00
האם במלאי:כן

תוספי קלציום, אלקליניות ומגנזיום שמספקים פתרון מושלם לצרכים המינרליים של אקווריומי ריף ביתיים.

חבילת תוספי הפאונדיישן מכילה בתוכה את כל רכיבי היסוד הנדרשים לגדילה בריאה של אלמוגים באקווריום הביתי. שלא כמו בים אשר מכיל מצבורי עתק של רכיבי יסוד, האקווריום הוא סביבה מלאכותית שמושפעת באופן קבוע מתהליכים פיזיים. זאת הסיבה שיש לנתר אחר רמתם ולתסף אותם למים. מחקרים גם הראו כי הרמות הנדרשות תלויות בסוג האקווריום ואוכלוסייתו. בשביל לבחור במדוייק את הרמות הנכונות לאקווריום שלכם, עליכם לבחור לפי סוגו ולפי דייריו התובעניים ביותר:

ערכי מליחות, קלציום, מגנזיום ואלקליניות אופטימאליים לפי סוג אקווריום:

סוג אקווריום

 (ppt)מליחות

(dkh)אלקליניות

(ppm)קלציום

(ppm)מגנזיום

ריף מעורב

34

11.5

450

1350

אקווריום פראגים

35

12

465

1390

SPS אקווריום

34

8

430

1280

אקווריום נוטריינטים נמוכים

33

7

410

1220

אקווריום מרינה

30

6.5-7

360-380

1060-1130

שימוש ברכיבי היסוד של רד סי יתחזק את ריכוז המינרלים הרצוי במים, ויספק תנאים אופטימאליים להאצת צמיחתם של שלדי האלמוגים בעקבות ספיגה פאסיבית. זאת בתורה תקטין את המאמץ הנדרש על ידי אלמוגים בשביל להוביל את המינרלים הללו למרכזי הצמיחה. התוצאה הסופית היא אלמוגים חזקים, בריאים וצבעוניים יותר.

כמות תוספי המזון בחבילה

3 בקבוקונים של 250 מ"ל

ריכוז:

  • 1 מ"ל יעלה את ריכוז הקלציום ב100 ליטר ב2 חלקיקים למיליון (PPM).
  • 1 מ"ל יעלה את רמת האלקליניות ב100 ליטר ב0.036 meq/l (0.1dKH).
  • 1 מ"ל יעלה את ריכוז מגנזיום ב100 ליטר ב1 חלקיקים למיליון (PPM).

גדילת אלמוגים

אלמוגים חייבים להשקיע אנרגיה בהעברה של מינרלים ורכיבים אחרים מהמים מסביב לתוך רקמותיהם אם בשביל לבנות את השלד שבבסיסם. רמות מוגברות של רכיבי היסוד יוצרות לחץ אוסמוטי חיובי שמקל על ספיגת המינרלים והעברתם בתוך רקמות האלמוג. זה הופך את תהליך בניית השלד ליעיל יותר (פחות אנרגיה נדרשת לכל גרם של שלד) ולכן רמות מוגברות אך מאוזנות של רכיבי היסוד יאיצו את קצב גדילת האלמוגים.

במערכות מבוססות בהן לא נדרשת גדילה מואצת של אלמוגים או שהדגש הוא על צבעיהם ועל הגבלת נוטריינטים, יש לתחזק רמות נמוכות יותר של רכיבי היסוד למניעת תיסוף יתר.

בניית שלד

בניית שלד האלמוג זה תהליך מורכב בו רקמותיו מחברות את רכיבי היסוד ביחד עם מינרלים נוספים כמו (סטרונציום ובאריום שנלקחים גם הם ממי הים) ומטמיעות אותם על פני מבנה השלד. בערך 90% ממבנה השלד הוא חיבור בין קלציום לקרבונטים שנקרא אראגוניט (CaCO3). שאר השלד מורכב ממגנזיט (MgCO3), סטרונציאניט (SrCO3), קלציט (שזהה כימית לאראגוניט אך בעל מבנה גבישי אחר), פלוריט (CaF2) ומינרלים שוליים אחרים. בתנאים לא מאוזנים, לדוגמא בחוסר של מגנזיום וסטרונציום, שלד האלמוגים יתפתח ים אחוז גבוה יותר של קלציט מה שיהפוך אותו לשביר ורגיש בהרבה מהרגיל.

רכיבי היסוד משלימים זה את זה ביצירת התנאים המושלמים לבניית שלד האלמוג. אם לא יהיו זמינים בכמויות מאוזנות, אחד מהם יהפוך במהרה לגורם מגביל בבריאותם וגדילתם של האלמוגים.