גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות
כיתבו את האימייל שלכם לצורך שחזור הסיסמה
עגלת קניות
שם
מחיר
כמות
מחק
אשר ושלם

מה ההבדל בין אקווריום מים מתוקים לאקווריום מים מלוחים?

מארק מנטפיש מסביר לכם בפשטות מהם ההבדלים המהותיים - חשוב לדעת!

אקווריום מים מתוקים, מכיל מערכת סינון או פילטר פנימי, חצץ, דקורציה ותאורה מתאימה. לאחר שבוחרים את הדגים המתאימים בוחרים דקורציה לאקווריום מתאימה, לדוגמא:

למעשה באקווריום מים מתוקים, אנו ממלאים מים, מפעילים אותו בין שלושה ימים לשבוע, מוסיפים את הבקטריה אנטי כלור ואז ניתן לאכלסו בדגים היפים שבחרתם.

אקווריום מים מלוחים דורש שיטות ומערכות שונות. חשוב לדעת, לא כל אקווריום מים מתוקים יכול להתאים למים מלוחים.

מדובר על מיכל \ אקווריום, מתחתיו ישנה מערכת של עוד אקווריום, מה שנקרא בשפה המקצועית "סאמפ", האוסף את כל המים שמגיעים בצינורות מהאקווריום עצמו.

למטה אנו שמים פורק חלבונים שתפקידו לפרק את הפסולת האורגנית ולחמצן את המים ואז המים עולים בחזרה, כלומר יש לנו סרקולציה תמידית, המים עולים מהסאמפ למעלה, יוצאים לאקווריום ואז יורדים בצינורות בחזרה וחוזר חלילה.
הרעיון דומה לפילטר חיצוני, רק שהסאמפ ממוקם במקום פתוח למטה מתחת לאקווריום עם גישה מאוד נוחה, שם יש את הסינון המכני שזה גרב מקרונית או פרלון.

זה עובר אחר כך לתא שבו יש לנו את המדיה ואת הפורק חלבונים, ואחר כך עובר לתא משאבת העלאה, שם המים עולים חזרה למעלה, וחוזר חלילה. כמובן שגם כאן יש תאורה בהתאמה ותוספים מתאימים.

אקווריום מים מלוחים מתחלק לשניים:

1. אקווריום מרינה - אקווריום עם דגים סלעים בלבד ללא אלמוגים.
2. אקווריום ריף - אקווריום עם אלמוגים, אך עם דגים שלא אוכלים את אותם אלמוגים.

חשוב לזכור, כדי להוסיף דגים באקווריום מים מלוחים, האקווריום צריך לעבוד כחודש שלם בלי דגים, מוסיפים בקטריה ועושים בדיקות, כדי לראות מתי האמוניה והניטריט יורדים, ורק אז ניתן להוסיף את הדגים בהדרגה,
כלומר, אי אפשר להוסיף עשרה דגים בבת אחת, אלא מתחילים בשניים עד ארבעה דגים, תלוי בגודל האקווריום. כמובן שככל שהאקווריום עם נפח יותר גדול, האקווריום יותר יציב, וזה נכון גם למים מתוקים.

באקווריומים קטנים כמו אקווריום נאנו לדוגמא, קצת יותר קשה בגלל שהנפח קטן וכל שינוי במים, הוא בעצם שינוי גדול במערכת. אקווריום עם נפח גדול, יותר סלחן בעת ביצוע שינויים.